• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı

Valilikler

ORTA KAYMAKAMLIĞI
ORTA KAYMAKAMLIĞI
ORTA KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Kaymakam Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Tarihçe
  • ORTA
  • MAHALLİ İDARELER
    Orta Belediye Başkanlığı Orta Yaylakent Belde Belediye Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular İhale İlanları
  • İLETİŞİM
°C
4
Mart2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Kaymakam
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İlçe Özel İdare Müdürlüğü
      • İlçe Köylere Hizmet Götürme Birliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
  • ORTA
  • MAHALLİ İDARELER
    • Orta Belediye Başkanlığı
    • Orta Yaylakent Belde Belediye Başkanlığı
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Müdürlüğü
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • İhale İlanları
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Müdürlüğü
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
  • Kamu Hizmet Standartları

İlçe Tapu Müdürlüğü2

 
 
1. Teşkilatımız
       Çevre ve Şehircilik Bakanlığı bünyesindeki Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü  teşkilatı 10/12/2010 tarih 27781 sayılı resmi gazetede yayımlanan 25/11/2010 tarih 6083 sayılı  Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat  ve  Görevleri   Hakkındaki   kanun   hükümlerine   göre   merkez  ve  taşra teşkilatından oluşmaktadır. 
2. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Tarihçesi
       Ülkemizde ilk Tapu Teşkilatı 21 Mayıs 1847 tarihinde Defterhane-i Amire Kalemi adıyla kurulmuş ve Cumhuriyete kadar çeşitli isimler altında görevini sürdürmüştür. 
Cumhuriyetin kurulmasından sonra bağımsız bir tapu teşkilatının oluşturulması konusu; özel bir dal olması, bu hususta özel bir deneyim gerektirmesi ve kapsamının genişliği sebepleriyle önem kazanmıştır.
Bunun üzerine 1924 yılında Tapu Umum Müdürlüğü Teşkilatı kurulmuştur. Bu teşkilat bünyesine 1925 yılında 658 sayılı Kanunla kadastro birimi ilave edilmiştir. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bugünkü yapısı ve hedefleri 29 Mayıs 1936 tarih ve 2997 sayılı Kanunla belirlenmiş olup Teşkilat, Maliye Bakanlığına bağlanmıştır. Daha sonra, 7 Temmuz 1939 tarihinde Adalet Bakanlığına bağlanmış ve nihayet taşıdığı önem ve bağımsızlığı göz önüne alınarak 10 Ağustos 1951 tarihinde Başbakanlığa bağlanmıştır. 22 Kasım 2002 Tarihinde Bayındırlık ve İskan Bakanlığına bağlanmıştır. 08 Temmuz 2011 tarihinde de Çevre ve Şehircilik Bakanlığına bağlanmıştır.
3. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün Görevleri
       Genel Müdürlüğümüzün 10.12.2010 tarihinde yürürlüğe giren 6083 sayılı "Tapu Ve Kadastro Genel Müdürlüğü Teşkilat Ve Görevleri Hakkında Kanun" ile belirlenen görev ve yetkileri şunlardır:
a) Devletin sorumluluğu altındaki tapu sicillerinin düzenli bir biçimde tutulmasını, taşınmazlarla ilgili her türlü akitli ve akitsiz tapu işlemleri ile tescil işlerinin yapılmasını, siciller üzerindeki değişikliklerin takibini, denetlenmesini, sicil ve belgelerin arşivlenerek korunmasını sağlamak.
 b) Ülkenin kadastrosunu yapmak, değişiklikleri takip etmek, tapu planlarının yenilenmesini ve güncellenmesini sağlamak, bunlara ilişkin kontrol ve denetim hizmetlerini yürütmek.
 c) Büyük ölçekli kadastral ve topografik haritaların üretilmesi amacı ile jeodezik altyapı, havadan fotoğraf alımı, 1/5000 ve daha üst ölçekli fotogrametrik ve yersel harita üretim hizmetlerini yapmak veya yaptırmak, kontrol etmek, denetlemek ve temel prensipleri tespit etmek.
 ç) Mekansal bilgi sistemi altyapısını ve harita üretim izleme merkezini oluşturmak, verilerden gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarının faydalanmasını sağlamak, coğrafi bilgi sistemleri konusunda verilecek görevleri yapmak.
 d) Yabancı uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin ülkedeki tapu ve kadastro ile ilgili işlemlerini yapmak, Türkiye Cumhuriyeti uyruklu gerçek ve tüzel kişilerin yurtdışındaki taşınmazları ile ilgili hak ve menfaatlerini korumak, devletlerarası emlak müzakerelerine katılmak.
e) Görev alanıyla ilgili konularda, diğer ülkeler ve uluslararası kuruluşlar ile işbirliği yaparak müşterek projeler planlamak, yürütmek.
 f) 16/6/2005 tarihli ve 5368 sayılı Lisanslı Harita Kadastro Mühendisleri ve Büroları Hakkında Kanun hükümlerine göre harita ve kadastro mühendislik bürolarına lisans vermek, bu büroların faaliyet usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemek.
g) Taşınmaza yönelik aracılık faaliyetlerini düzenlemek, lisans vermek, bu faaliyetlerin usul ve esaslarını belirlemek ve denetlemek.
ğ) Genel Müdürlüğün görev, hizmet ve faaliyetleri ile ilgili olarak, diğer kamu kurum ve kuruluşları ile meslek kuruluşlarınca uyulacak esasları belirlemek, koordinasyonu sağlamak.
 
4. Müdürlüğümüzün Faaliyetleri
       Müdürlüğümüz; Tapu Kanunu, 22/07/2013 tarih 2013/5150 sayılı Bakanlar Kurulu kararı ile yapılan değişikliğe göre 4721 sayılı Türk Medeni Kanunun 913 üncü, 997 inci, 998 inci, 1000 inci, 1012 inci ve 1017 inci maddelerine dayanan tapu sicil tüzüğü ve Türk Medeni Kanunu gereğince; alım, satım, intikal, taksim, trampa, bağış, ipotek, kat irtifakı, kat mülkiyeti, irtifak hakkı tesisi, devre mülk tesisi,  cins değişikliği  ve her türlü cins değişikliği işlemleri, yeşil kart, çiftçiyi doğrudan destekleme, mal varlığı araştırmaları, icra ve icrai işlemler, mahkeme kayıtları, intifa hakkı tesisi, geçit hakkı tesisi, imar kanuna göre 15, 16 ve 18 madde uygulamaları, birleştirme, ayırma, yola terk, ipotek terkini, diğer terkin işlemleri gibi gayrimenkulu ilgilendiren tüm akitli ve akitsiz tapu işlemlerinin tamamı devletin sorumluluğu  altında gerçekleştirilmektedir.
5. İlçe Tapu Müdürlüğünün Görevleri 
2012/2 sayılı “Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Taşra Teşkilatı Yetki Görev ve Sorumlulukları Hakkındaki Genelge” nin 19. maddesinde tapu müdürlüklerinin görevleri sayılmıştır.
a) Yetki ve yetkilendirildiği alanlarda, mevzuat çerçevesinde taşınmaz mallara ait akitli ve
akitsiz her türlü tescil, düzeltme, terkin işlemlerini yapmak,
b) Mevzuata aykırı istemleri, Türk Medeni Kanun ve Tapu Sicil Tüzüğünün ilgili maddeleri
gereğince ret etmek, bu karara karşı ilgilisinin Bölge Müdürlüğüne itirazı halinde
gerekli evrakları yedi gün içerisinde Bölge Müdürlüğüne göndermek,
c) Cevaplı teftiş raporları hakkında müdürlük görüşünü belirttikten sonra, raporu Bölge
Müdürlüğüne göndermek, raporlarla ilgili verilecek talimatları geciktirmeden yerine
getirmek,
ç) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait tescil bildirimi düzenlenmesini gerektiren
işlemlere ilişkin talepleri, hak sahibi veya yetkili vekilinden geldiğinin tespiti halinde,
işlemin mahiyetine göre kadastro müdürlüğüne veya LİHKAB’ na iletmek,
d) Yetki alanlarındaki taşınmaz mallara ait ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya
ve belgeleri mevzuata uygun olarak düzenlemek, arşivlemek ve emniyetini sağlamak,
e) Yetki alanlarında yapılan kadastro veya yenileme sonucunda düzenlenen ana ve
yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgeleri devir ve teslim çizelgesi
karşılığında devir almak,
f ) Yetki alanlarına yeniden katılan veya yetki alanlarından çıkarılan taşınmaz mallara ait
ana ve yardımcı siciller ile diğer ilgili defter, dosya ve belgelerin asıllarını veya onaylı
örneklerini devir-teslim çizelgesi karşılığında gerekirse komisyon marifetiyle devir
almak veya devir etmek,
g) Müdürlükte her ay yapılan işlemler sonucu düzenlenen tapu senedi, ipotek belgesi,
ipotek terkin cetvelleri ile kadastro mahkemesi ve komisyon kararları tescil listelerinin
ilgili yerlere düzenli olarak gönderilmesini sağlamak,
11
h) Görevine giren konularda kadastro müdürlükleri ve diğer kamu kurum ve kuruluşları ile
iş birliği yaparak hizmetin aksamadan yürütülmesini sağlamak,
ı) Mahkemeler, kamu kurum ve kuruluşları ile ilgisini kanıtlayan gerçek ve tüzel kişilerce
istenilen bilgi ve belge örneklerini mevzuata uygun olarak süresinde vermek veya
göndermek,
i) Akit ve tescile ilişkin her türlü yazışmaları resen yapmak,
j) Müdürlüğün personel, araç gereç ve malzeme ihtiyaçlarını belirlenen süreler içinde
Bölge Müdürlüğüne, ödenek ihtiyaçlarını Genel Müdürlüğe bildirmek,
k) Müdürlüğün personel, mali ve idari hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlamak,
l) Yetki alanı dışında bulunan taşınmazlarla ilgili tapu işlemlerini gerçekleştirmek için
karşılıklı yetki almak vermek,
m) Belirli formlarla gelen ve bilgisayar manyetik ortamına aktarılması gereken bilgilerin
giriş ve kontrol işlerini gerçekleştirmek, verilerden elde edilen bilginin doğruluğunu
izlemek, veri girişindeki hataları Müdürün bilgisi dâhilinde düzeltmek,
n) Mevzuatın öngördüğü ve Genel Müdürlük, Bölge Müdürlüğü veya mülki amirce verilen
benzeri işleri yapmak.
 
 
 
 
İlçe Tapu Müdürlüğü
Adres  : Cem Sultan Mah. Nevzat Ayaz Cad. No:2 Hükümet Konağı Kat:2  Orta/ÇANKIRI
e-mail : orta.cankiri-tsm@tkgm.gov.tr
Tlf       : Müdür : 0-376-2801050
            : Servis  : 0-376-2801051 
Fax      : 0-376- 6151047
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • İçişleri Bakanlığı
  • Çankırı Valiliği
  • Resmi Gazete
Cem Sultan Mahallesi Hükümet Konağı Orta Kaymakamlığı Orta/ÇANKIRI
0 376 615 10 01